Wednesday, July 9, 2014

Rodomontade 37-48

With all the elements my armory,
Djinn, vampire, dragon, hob would come to me,
        Saluting him they'd crowned.
I'd steal the richest phosphors from Hell's stores,
Transfiguring my eyes to meteors,
        Hurl terror all around.

I'd bear away the pretty chatelaine
Whom, in his stronghold, deep in his domain,
        A jealous wretch immures
Since that accursed day, when to his hall
Returning early from the hunt, withal
        Discovered me in hers.

Original:

Pour arsenal j’aurais l’élémentaire empire
Le gobelin, le djinn, le dragon, le vampire,
        Viendraient tous me saluer roi.
Je prendrais à l’Enfer ses plus riches phosphores,
Et, métamorphosant mes yeux en météores,
        Partout je darderais l’effroi.

J’enlèverais alors la belle châtelaine
Que, dans un château fort, centre de son domaine,
        Retient l’ire d’un vil jaloux,
Depuis l’heure damnée où, dans la salle basse,
Plus tôt que de coutume arrivant de la chasse,
        Il me surprit à ses genoux.

No comments:

Post a Comment